persbericht

01 / 09 / 2025

terug naar press room

Sneaker als eerbetoon aan kunst, sport en traditie

Nieuw: Mizuno Contender Rijksmuseum

Mizuno komt dit najaar met een bijzondere release: de Mizuno Contender Rijksmuseum. Deze sneaker is een eerbetoon aan de unieke jaarlijkse samenwerking tussen Mizuno en het Rijksmuseum, in het kader van de TCS Amsterdam Marathon die op zondag 19 oktober 2025 wordt gelopen.

De kleuren en details van de schoen zijn rechtstreeks geïnspireerd op een Japanse kimono uit de collectie van het Rijksmuseum. De oranje manen van de shishi (Leeuw-Hond), symbool voor dapperheid en veerkracht, vind je prominent terug op de tong. Ook het watermotief uit de kimono is subtiel verwerkt in het ontwerp. De sneaker laat zo een krachtige mix van symboliek en stijl zien.

Sportieve roots en casual streetstyle
De Mizuno Contender zelf is een van de bekendste modellen van Mizuno. Het model werd voor het eerst geïntroduceerd in 1995 als onderdeel van de performance hardloopcollectie, bedoeld voor lopers die op zoek waren naar een veelzijdige en goed dempende schoen. Het bovenwerk combineert canvas en suède, wat zorgt voor een duurzame constructie, maximaal comfort en een unieke blend van sportieve roots en casual streetstyle.

Waar te koop?
De Mizuno Contender Rijksmuseum is vanaf 5 september verkrijgbaar bij geselecteerde (online) fashion sneaker stores, Rijksmuseum en op de Mizuno-stand tijdens de TCS Amsterdam Marathon op 19 oktober 2025. Consumentenadviesprijs: € 140. Meer info: www.mizuno.com.

 

 

Over Mizuno
Mizuno is een internationaal sportmerk opgericht in 1906 in Osaka (Japan). Het is uitgegroeid tot wereldwijde speler op het gebied van functionele sporten. Mizuno Corporation Netherlands vertegenwoordigt het merk in de Benelux waarbij de focus ligt op running, volleybal, handbal, korfbal, hockey, voetbal, judo en tennis. 

Mizuno is hoofdsponsor van de TCS Amsterdam Marathon. Daarnaast is ze official shoe supplier van de Nederlandse volleybalbond en de Nederlandse korfbalbond. Het merk doet er alles aan om de hoogste kwaliteit sportuitrusting te ontwikkelen. Dat doet ze in samenwerking met sporters als Sergio Ramos, Frederique Matla en Nika Daalderop. Mizuno werkt sinds 2018 samen met het Rijksmuseum. 

Steeds meer sporters ontdekken de kwaliteit van Mizuno omdat het merk nooit concessies doet aan functionaliteit. In de Mizuno-filosofie leidt dit namelijk ook esthetisch altijd tot het meest geslaagde product. Mizuno Corporation Netherlands is gevestigd in Capelle aan den IJssel en heeft ook in Leusden een showroom.

Bezoek de website of neem contact op met het marketingteam voor meer informatie over Mizuno: marketing.nl@eu.mizuno.com en www.mizuno.com.

Over het Rijksmuseum
Het Rijksmuseum is het nationale museum van kunst en geschiedenis van en voor iedereen. Het verbindt mensen kunst en geschiedenis. Het biedt een ​​overzicht van Nederlandse kunst en geschiedenis vanaf de middeleeuwen tot nu, en van belangrijke aspecten van Europese en Aziatische kunst. Meer dan 8.000 werken – waaronder de wereldberoemde meesterwerken van Rembrandt, Van Gogh, Leyster en Vermeer – geven de bezoekers een besef van tijd en een gevoel voor schoonheid.