14 / 11 / 2024
Mizuno Yokai: knip de tong van de sneaker door en onthul het monster
Mizuno presenteert Yokai, de nieuwe Kizuna Pack. De collectie met de Wave Rider 10 in de hoofdrol is geïnspireerd op drie iconische monsters uit de Japanse folklore: Gashadokuro, Chochin-Obake en Yurei. Informatie: www.mizuno.com.
Yokai is het Japanse woord voor monster. Het wordt vaak gebruikt als overkoepelende term voor alles wat spooky is, maar niet altijd kwaadaardig: van enge spoken tot gigantische skeletten en gekke lantaarns. Elke sneaker in de Yokai-pack is geïnspireerd op een specifiek monster uit de Japanse folklore.
Er zijn drie schoenen, elk met een door Yokai geïnspireerd ontwerp, geborduurd onder een meshlaag op de tong. Dragers kunnen deze doorknippen om het verborgen monster eronder te onthullen. Een folder met instructies over hoe dit te doen wordt bij het pakket meegeleverd.
De inspiratie
Eén schoen, in grijs en zwart, toont een ribbenkastsymbool dat doet denken aan Gashadokuro (een gigantisch skelet). Het tweede model, met een beige en zwart palet, toont een lantaarn met één oog en een lange tong, die Chochin-Obake (een gejaagde lantaarn) voorstelt. De derde variant, versierd met witte en blauwe kleuren, toont een spook met lege ogen in de nachtelijke mist, geïnspireerd op Yurei, een spookachtige geest.
De schoen
De Wave Rider 10 biedt een unieke combinatie van dynamische demping, stabiliteit en energieteruggave. De schoen is gemaakt van mesh en suède en afgewerkt met hoogwaardige, technische materialen zoals de geadoniseerde stof op het kwart en een semi-transparant TPU-inzetstuk op de hiel.
Kleurenpallet
Informatie
Mizuno Yokai, de nieuwe Kizuna Pack met drie modellen, is verkrijgbaar bij geselecteerde (online) fashion sneaker stores. Introductiedatum: 15 november. Consumentenadviesprijs € 180. Informatie: www.mizuno.com.
Over Mizuno
Mizuno is een internationaal sportmerk opgericht in 1906 in Osaka (Japan). Het is uitgegroeid tot wereldwijde speler op het gebied van functionele sporten. Mizuno Corporation Netherlands vertegenwoordigt het merk in de Benelux waarbij de focus ligt op running, volleybal, handbal, korfbal, hockey, voetbal, judo en tennis.
Mizuno is hoofdsponsor van de TCS Amsterdam Marathon. Daarnaast is ze official shoe supplier van de Nederlandse en Belgische volleybalbond en de Nederlandse en Belgische korfbalbond. Het merk doet er alles aan om de hoogste kwaliteit sportuitrusting te ontwikkelen. Dat doet ze in samenwerking met sporters als Sergio Ramos, Estavana Polman, Mikkel Hansen en Laura Dijkema.
Steeds meer sporters ontdekken de kwaliteit van Mizuno omdat het merk nooit concessies doet aan functionaliteit. In de Mizuno-filosofie leidt dit namelijk ook esthetisch altijd tot het meest geslaagde product. Mizuno Corporation Netherlands is gevestigd in Capelle aan den IJssel en heeft ook in Leusden een showroom. Bezoek de website of neem contact op met het marketingteam voor meer informatie over Mizuno: marketing@mizuno.euen www.mizuno.com.