PR-campagnes
De aanpak van Van de Vorst PR is resultaatgericht. We richten onze PR-campagnes op alle denkbare media: online, print (magazines/dagbladen), RTV, blogs, influencers en vakpers.
Een PR-campagne bestaat uit drie stappen:
- Voorbereiding
- Uitvoering
- Monitoring
Voorbereiding
We starten onze samenwerking met een sessie waarbij we samen bekijken welke onderwerpen en producten er onder de aandacht gebracht dienen te worden.
Uitvoering
- We maken per PR-campagne een specifieke mediaselectie (outdoor, fashion, travel, sport, techniek, lifestyle, etc).
- We schrijven/redigeren persberichten en social media berichten. Deze worden uitgestuurd naar de geselecteerde media, dit zijn perscontacten en influencers die relevant zijn voor de merken. Inclusief journalisten, freelancers, persbureaus en internetredacties/bloggers. Dit gebeurt per email. Onder elk bericht staat een link naar onze Press Room.
- Het persbericht en de hoge resolutie-fotografie staan in de Press Room op onze site waar redacteuren en journalisten het beeldmateriaal eenvoudig kunnen downloaden. Onze website wordt intensief bezocht door veel journalisten en influencers die op zoek zijn naar creatief en interessant materiaal van mooie kwaliteit.
- We organiseren reviews en winacties i.s.m. magazines en influencers (online / print).
- We sturen uitnodigingen naar relevante journalisten voor press events en persreizen.
Monitoring
Om te kunnen monitoren waar de publicaties over de merken en producten/diensten in de media verschijnen schakelen we de professionele clippingservice Media Info Groep in. Hiervan ontvang je periodiek een rapportage.
De Marketing-PR instrumenten die we inzetten zijn:
- Creatieve Content
- Press Releases (Benelux)
- Social Activation
- Reviews
- Redactiebezoeken, Persreizen
- Influencer Events
- Press Events
- Fashion- en Productdemo’s
- Interviews
- Winacties