persbericht

20 / 10 / 2025

terug naar press room

Bata Industrials introduceert nieuwe wereldwijde merkstrategie

Bata Industrials introduceert nieuwe wereldwijde merkstrategie: Work safe. Live great.

Bata Industrials, wereldwijd toonaangevend producent van veiligheidsschoenen, presenteert een nieuwe internationale merkpositionering: Work safe. Live great. De slogan legt de nadruk op wat voor miljoenen werknemers dagelijks realiteit is: veiligheid op de werkvloer is niet vanzelfsprekend, maar wel essentieel om na werktijd volop te kunnen genieten van het leven.

Voor veel professionals in veeleisende en risicovolle beroepen is het risico op ongelukken een constante factor. Een misstap kan het verschil betekenen tussen veilig thuiskomen of letsel oplopen. Bata Industrials investeert daarom consequent in innovaties die bescherming bieden en vertrouwen geven. Want wie zich veilig voelt op het werk, kan ook buiten werktijd volledig aanwezig zijn voor familie, vrienden en persoonlijke passies.

Vertrouwen door innovatie
Het bedrijf combineert decennialange expertise met voortdurende productontwikkeling. In het eigen R&D-laboratorium werkt Bata Industrials samen met wetenschappers en worden veiligheidsschoenen uitgebreid getest. Het resultaat: modellen die optimale bescherming combineren met een perfecte pasvorm en hoog draagcomfort. Bekende collecties als Traxx, Bickz en Nova hebben het merk internationaal stevig op de kaart gezet.

Wereldwijd actief, mensgericht in aanpak
Met vestigingen in onder meer Nederland, Chili, Mexico, Zuid-Afrika, India, China en Australië is Bata Industrials een van de weinige echt wereldwijde spelers in de industrie voor werkschoenen. Het uitgangspunt is overal hetzelfde: mensen werken om te leven, en niet andersom. Een veilige werkdag vormt de basis voor een waardevol en vervullend bestaan.

Meer dan een slogan
De merkbelofte Work safe. Live great. vat dit samen in twee korte zinnen. Het is meer dan een slogan; het is een belofte aan vakmensen wereldwijd. Bata Industrials zorgt ervoor dat zij letterlijk stevig in hun schoenen staan, met de zekerheid dat hun voeten goed beschermd zijn, zodat zij met vertrouwen kunnen werken en volop kunnen leven.

Medewerkers Bata trots om elke dag het verschil te maken
Op 15 september is Bata officieel internationaal live gegaan met de rebranding, een frisse stap vooruit voor Bata Industrials. De vernieuwing bouwt voort op de grote herpositionering uit 2018. Nog steeds staan de vertrouwde kleuren blauw, zwart en wit centraal en blijft de iconische B van Bata het herkenningspunt.

Nieuw is de toevoeging van Safety Footwear onder het logo, waarmee internationaal het volledige assortiment wordt gedekt: van boots en schoenen tot sokken. De slogan Work safe. Live great. vormt daarbij de rode draad. In de corporate fotografie komt dit verhaal visueel tot leven: altijd drie beelden in collagevorm die samen het verhaal vertellen van de gebruiker – iemand die hard werkt, goed beschermd is en buiten het werk volop van het leven geniet. De medewerkers van Bata zijn er trots op om elke dag het verschil te maken voor miljoenen professionals wereldwijd. Informatie: www.bataindustrials.nl.

 

 

Over Bata Industrials
Vandaag de dag is Bata Industrials een van ’s werelds grootste producenten van veiligheidsschoenen. Een globale speler met kantoren in Nederland, Chili, Mexico, Zuid-Afrika, Kenia, India, China, Singapore, Australië en Nieuw-Zeeland. De veiligheid van vakmensen heeft wereldwijd ultieme prioriteit voor Bata Industrials.

Door samen te werken met wetenschappers en het uitvoeren van uitgebreide testen in haar eigen laboratorium is het bedrijf trendsetter in de industrie waarin veiligheid het allerbelangrijkst is. Zo zorgt Bata Industrials ervoor dat vakmensen sterk in hun schoenen staan, lopen met vertrouwen en onder alle omstandigheden veilig kunnen werken. Informatie: www.bataindustrials.nl.