15 / 09 / 2024
Het Rijksmuseum loopt harder dan ooit
Doelstelling
Het Japanse Mizuno is een van de grootste sportmerken ter wereld. Ze sponsort al 20 jaar de Amsterdam Marathon en wilde de jubileumeditie in 2019 boosten met een opvallende campagne. Professionele hardlopers omarmen het merk al sinds jaar en dag. Het merk wil ook meer recreatieve lopers bereiken en aan zich binden. Van de Vorst PR werd ingeschakeld.
Aanpak
Er werd een nieuwe hardloopschoen ontwikkeld: Mizuno Rembrandt. Met op de binnenzool fragmenten van De Nachtwacht. Deze schoen stond centraal in de campagne. Onder andere nodigden we journalisten uit om in het Rijksmuseum, na sluitingstijd, een kijkje te komen nemen naar de restauratie van De Nachtwacht. En om te komen luisteren naar een presentatie over Mizuno en de Rembrandt-schoen. Ze kregen ook een paar mee naar huis om de superieure kwaliteit zelf te ervaren. Iedereen was verliefd. Op Rembrandt en op de schoen.
Resultaat
Drie maanden lang aandacht in ontelbaar veel landelijke media en gespecialiseerde running media. Met veel positieve reviews over de hardloopschoenen van Mizuno. Dat kan ook niet anders, dit merk is wereldtop.