04 / 02 / 2020

Elmex Junior: Win de Nationale Wisselbeker

DOELSTELLING
Tandpastamerk Elmex introduceerde Elmex Junior voor kinderen met een wisselgebit. De vraag was om Junior bij een brede doelgroep bekend te maken, op een ludieke manier die past binnen de brandvalues van Elmex.

AANPAK 
We bedachten de actie: Win de Nationale Wisselbeker. Hiervoor zochten we contact met alle tandartsverenigingen (NVT, NMT, NVvK) die allen enthousiast deelnamen aan deze bijzondere actie. Dat was sowieso een unicum! De actie hield kortgezegd in dat kinderen een foto van hun wisselgebit (fietsenrek) konden insturen naar Jonge Gezinnen. De mooiste foto werd beloond met de Nationale Wisselbeker. Daarnaast maakten we een informatief tandenboekje voor kinderen, dit werd via alle tandartsen in Nederland verspreid.

RESULTAAT
Een spraakmakende PR-campagne die enorm veel publiciteit opleverde en een flinke impuls gaf aan Elmex Junior. En ook aan het merk Elmex in het algemeen. Met een bereik van meer dan 2,5 mio mensen, recht in de doelgroep was het een enorm succes.

Meer weten over ons?

informatie

Branche

Kids, Gezondheid

Opdrachtgevers

Elmex

Dienstverlening

Consumer PR, Influencer PR