persbericht

25 / 01 / 2024

terug naar press room

Japans vakmanschap voor ultieme balcontrole

 Mizuno Morelia Neo IV Beta, de voetbalschoen van Tijjani Reijnders

Nederlands elftal speler Tijjani Reijnders speelt dit seizoen op Mizuno Morelia Neo IV Beta (Made in Japan). De nieuwe voetbalschoen is gemaakt van het soepelste leer en heeft een ongeëvenaarde pasvorm. Puur Japans vakmanschap. Het resultaat is een hoog sensorisch gevoel voor een ultieme balcontrole waarmee je de beste wedstrijden speelt.

De ‘K-leather’ voetbalschoen is speciaal ontworpen voor technisch begaafde spelers met veel actie en snelheid in hun spel. Naast de ultralichte externe buitenzool van nylon x TPU-hars is zelfs het Mizuno logo lichter uitgevoerd zodat de schoen geen gram te zwaar is. Tijjani Reijnders speelt in de neon gele uitvoering.

Verstevigde buitenzool
De Mizuno Morelia Neo IV Beta is uitgerust met een verstevigde buitenzool, ‘Beta Mesh’ bovenwerk en ‘Barefoot Knit’ patroon voor een optimale pasvorm. De dunnere veters en tongloze instap zorgen voor een gestroomlijnd gevoel rondom de middenvoet. De ‘mesh’-elementen onder de vetersluiting houden je voeten altijd fris en fit.

De voetbalschoenen zijn voorzien van een noppenconfiguratie die zorgt voor perfecte tractie en stabiliteit, zelfs als je op volle snelheid je acties maakt. Ze zijn geschikt voor alle oppervlakken, zoals natuurgras, kunstgras en aarde.

Kaizen filosofie
De Morelia Neo IV Beta is de nieuwste generatie voetbalschoenen van Mizuno die voortkomt uit meer dan 35 jaar onderzoek en ontwikkeling. Volgens de beroemde ‘Kaizen’ filosofie: streven naar continue verbetering. Het resultaat is een iconisch ontwerp, ultralicht, stabiel, flexibel en voorzien van de modernste technologieën voor optimale prestaties op het veld.

Informatie
De Mizuno Morelia Neo IV Beta Elite is verkrijgbaar bij (online) voetbalspecialisten. In de neon gele ‘Dyna’ kleuruitvoering en vanaf maart ook verkrijgbaar in zwart en wit. Consumentenadviesprijs € 210. Zie www.mizuno.com.

Over Mizuno
Mizuno is een van de grootste internationale sportmerken, opgericht in 1906 in Osaka (Japan). Mizuno Corporation Netherlands, gevestigd in Capelle aan den IJssel, vertegenwoordigt het merk in de Benelux waarbij de focus ligt op running, volleybal, handbal, korfbal, hockey, voetbal, tennis en judo. 

Mizuno is hoofdsponsor van de TCS Amsterdam Marathon en official supplier van de Nederlandse en Belgische volleybalbond en de Nederlandse en Belgische korfbalbond. Het merk doet er alles aan om de hoogste kwaliteit sportuitrusting te ontwikkelen. Dat doet ze in samenwerking met sporters als Tijjani Reijnders, Sergio Ramos, Estavana Polman, Mikkel Hansen en Laura Dijkema. 

Steeds meer sporters ontdekken de kwaliteit van Mizuno omdat het merk nooit concessies doet aan functionaliteit. Innovatie en het verleggen van grenzen staan aan de basis van de Mizuno filosofie. Het leidt als vanzelf tot de meest attractieve designs. Bezoek de website of neem contact op met het marketingteam voor meer informatie over Mizuno: marketing@mizuno.eu en www.mizuno.com.