Mensen hebben behoefte aan inspirerende verhalen. Op hun vakgebied of persoonlijk interesseveld. Dus zoeken ze gericht (of per ongeluk) naar materiaal dat hen boeit. Dat doen ze via de krant, tv, een magazine, Youtube, Instagram, Pinterest, noem maar op. Ze laven zich daarbij steeds meer aan de smartphone of tablet.

Ze zoeken niet op merk, maar op onderwerp en beleving. Tot zover hoe contentmarketing werkt vanuit het perspectief van de ontvanger. Veel meer valt er niet over te zeggen. Maar nu komt het: onze opdrachtgevers willen dat hun merk en product op het juiste moment, met het juiste gevoel, bij de juiste persoon in beeld komt. Opdat die ernaar gaat verlangen en het gaat consumeren. Het allermooist is natuurlijk als anderen, naasten/deskundigen, positief berichten over jouw product. (Dat is al eeuwenlang bekend.)

Hoe doe je dat?
De grote vraag is natuurlijk: hoe doe je dat? Er worden grote congressen aan gewijd en talloze blogs over volgeschreven, maar niemand die het precies weet. Of toch wel?

Een klein bureau met een groot netwerk in het zuiden des lands heeft de heilige graal gevonden. Het blijkt een formule te zijn: Creativity x PR x Content Marketing = Inspired Consumers. Waarom deze formule in het Engels? Welnu, ze zitten in het hart van Brainport.

Digitaal darwinisme
Het lijkt eenvoudig, maar je hebt veel gespecialiseerde disciplines nodig om doelgroepen te inspireren en te bereiken. Misschien is dat nog wel het grootste geheim. Vandaar dat Van de Vorst PR (zo heten wij) werkt met een hecht netwerk van specialisten op het gebied van Content Marketing: SEO, Social media, Video/Graphics-productie, Webdesign en Native Advertising. Of beter gezegd superspecialisten die zich iedere dag weer moeten verbeteren om vooruit te blijven. Digitaal darwinisme.

PR
‘Creativity’ doen we samen. PR doen we zelf. We hebben in de Benelux een netwerk van meer dan 9.000 journalistieke contacten en meer dan 11.000 relevante influencers (LinkedIn, Facebook, Instagram en blogs). Ze communiceren over alle denkbare onderwerpen en hebben behoefte aan… inspirerende verhalen. Creativity x PR x Content Marketing: het leven is mooi.

RECENTE BLOGS