PR en SEO groeien steeds dichter naar elkaar toe. Logisch, steeds meer content wordt digitaal gepubliceerd. Gebruik je de juiste links en zoekwoorden in je PR-content dan zal Google dat belonen met een hogere ranking. Verrijkte PR zorgt ervoor dat meer mensen in aanraking komen met je content. Alles begint natuurlijk met een lekker leesbaar verhaal dat voedt en stimuleert, waar mensen zich mee verbonden voelen zodat ze het willen delen. Informatie + emotie = promotie.

Verrijkte PR-content
SEO copywriting is een essentiële discipline in communicatie. Gebruik daarom in je PR-content de juiste zoekwoorden. Deze kun je vrij makkelijk achterhalen met Google Adwords Tool. Het is nog altijd belangrijker de juiste personen te bereiken dan veel. Hier volgen 5 tips hoe je links verwerkt in je persbericht:

    1. Plaats strategische hyperlinks in de berichten, met de juiste linktekst.
    1. Zet altijd één link met primair keyword hoog in je intro.
    1. Link niet meerdere keren in een bericht naar dezelfde landingspagina.
    1. Gebruik gemiddeld 1 link per 100 woorden.
    1. Link ook naar je homepagina met de merk- of bedrijfsnaam als linktekst. Bijvoorbeeld Vandevorstpr.nl.

Kortom door slim gebruik van zoektermen in webteksten en rekening houdend met SEO-criteria bereik je relevante doelgroepen. Ook gebruik van beeld, deelbare video’s en infographics ondersteunt dit.

Onderstaand vind je een interessante infographic van het Amerikaanse communicatiebureau The Cline Group over PR in relatie tot SEO.

SEO and PR

RECENTE BLOGS