Haglöfs groeit harder dan de markt

Nieuwe CEO van Haglöfs, Fredrik Ohlsson, zet nieuwe richting uit

2019 was opnieuw een goed jaar voor het Zweedse Haglöfs waarin het bedrijf ook nog eens harder groeide dan de outdoormarkt. Die ontwikkeling is gekoppeld aan de omvorming van Haglöfs naar een meer consumentgericht bedrijf. Een richting die verder wordt geïntensiveerd in 2020 onder leiding van de nieuwe CEO van Haglöfs, Fredrik Ohlsson.

Fredrik Ohlsson, voormalig Global Sales Director van Haglöfs, heeft in het nieuwe jaar het roer overgenomen van Carsten Unbehaun. Unbehaun zal de rol van CEO van ASICS EMEA op zich nemen en daarnaast als voorzitter van de raad van bestuur van Haglöfs actief blijven.

‘Ik ben vereerd en erg enthousiast om de taak van CEO op me te nemen. Mijn focus is om een gestage groei te realiseren conform onze 2022-strategie waarbij we de consument en duurzaamheid centraal stellen. Carsten en ik hebben nauw samengewerkt bij de ontwikkeling van de nieuwe koers en ik kijk ernaar uit deze samen met hem als voorzitter van de raad van bestuur te implementeren’, aldus Fredrik Ohlsson.

De nieuwe strategie heeft als doel Haglöfs te transformeren naar een meer consumentgericht en digitaal bedrijf met een duurzame productmix. Als onderdeel van die strategie lanceerde Haglöfs vorig jaar haar e-commerceplatform in acht nieuwe markten. Haglöfs heeft in de loop van het jaar ook drie nieuwe winkels geopend.

Dit, samen met verdere inspanningen op het gebied van marketing, branding en productontwikkeling, hielp Haglöfs om sneller te groeien en verder marktaandeel te veroveren in 2019.

‘De toegenomen focus op directe distributie naar de consument is een grote verschuiving voor Haglöfs. We zien een flink groeipotentieel in het creëren en onderhouden van een directe consumentenrelatie. Dit is zeer succesvol gebleken en heeft onze groei in alle markten en kanalen ondersteund’, aldus Fredrik Ohlsson.

Focus op consumenten en duurzaamheid
Als onderdeel van haar klantstrategie heeft Haglöfs vorig jaar een nieuwe consumentensegmentatie ingevoerd die de basis legt voor de nieuwe ontwerprichting. Deze wordt gekenmerkt door innovatie plus een visuele identiteit die teruggrijpt op de geschiedenis van het bedrijf als een verantwoord performance merk. Het nieuwe design zal leidend zijn vanaf de lente- en zomercollectie 2021.

Om de klantgerichtheid verder te optimaliseren heeft Haglöfs in 2019 de marketingafdeling gereorganiseerd. De nieuwe marketingaanpak is elementair om de positie van Haglöfs als vooruitstrevend Zweeds outdoormerk te versterken.

Haglöfs is zich bewust van de impact die de industrie heeft op het milieu. Duurzaamheid staat al meer dan tien jaar centraal in het bedrijf. Sinds vorig jaar is Elaine Gardiner aangesteld als Head of Sustainability om de ambities van Haglöfs naar het volgende niveau te tillen met een nieuwe duurzaamheidsstrategie die in 2020 wordt gelanceerd.

‘Ik ben blij met het ​​zeer succesvolle jaar 2019 voor Haglöfs en en kijk uit naar 2020, dat een van de meest bewogen jaren in de geschiedenis van Haglöfs gaat worden. Dit jaar zullen we krachtige stappen zetten op het gebied van duurzaamheid, design en marketing waarbij we onze grootste campagne tot nu toe lanceren’, aldus Fredrik Ohlsson.

Over Haglöfs
Haglöfs werd in 1914 in Zweden opgericht door Wictor Haglöf en is vandaag de dag de grootste leverancier van outdoorkleding en -accessoires in Scandinavië. Haglöfs heeft meer dan 500 producten in haar collectie, verdeeld over de productgroepen kleding, schoenen, rugzakken en slaapzakken. 

Het merk heeft als doel kleding en accessoires te ontwikkelen en produceren die het outdoorleven aangenaam maken: betrouwbaar, duurzaam, functioneel en met een minimale impact op de natuur. Vol trots en passie zorgt Haglöfs ervoor dat je beter presteert, er beter uitziet en je beter voelt. Het innovatieve merk wil mensen inspireren om eropuit te trekken en te genieten van alles wat de natuur te bieden heeft.

ALLE PERSBERICHTEN VAN HAGLOFS

DOWNLOAD TEKST

CONTACTPERSONEN

AdriënneAdriënne van de Vorst
+31 (0)6-54966206
info@vandevorstpr.nl

wilWil van de Vorst
+31 (0)654-224488
wil@vandevorstpr.nl