Green Friday: Haglöfs zet Black Friday op zijn kop door de prijzen te verdubbelen

Dit is het vierde jaar op rij dat Haglöfs Green Friday viert in plaats van Black Friday

Het Zweedse outdoormerk Haglöfs heeft er, sinds 2016, voor gekozen om een standpunt in te nemen tegen het fenomeen Black Friday, waarbij retailers forse kortingen geven op allerlei consumentenproducten.

In plaats van deel te nemen aan de wereldwijde discountdag zal Haglöfs de prijs van alle kleding en uitrusting in hun brandstores verdubbelen*. Alle inkomsten van de Haglöfs brandstores op deze dag zullen worden gedoneerd aan Naturskyddsföreningen** (de Zweedse Vereniging voor Natuurbehoud). Verder zal het merk op 29 november ook haar wereldwijde webshop sluiten. Haglöfs noemt deze dag Green Friday.

‘Als outdoormerk maken we ons grote zorgen over de natuur en zijn we ons ervan bewust dat dingen kopen die je niet nodig hebt, alleen maar omdat het voor een spotprijs wordt aangeboden, niet goed is. Door een standpunt in te nemen tegen Black Friday willen we onze klanten aanmoedigen om twee keer na te denken voordat ze een nieuw product kopen’, aldus Carsten Unbehaun, CEO van Haglöfs.

Elaine Gardiner, Haglöfs Head of Sustainability legt verder uit: ‘Door onze prijzen te verhogen, willen we de aandacht vestigen op het probleem van grootschalige kortingen op dagen als Black Friday. We vragen consumenten na te denken over wie nu echt voor een koopje betaalt wanneer producten minder kosten dan de productiekosten.’

Dit is het vierde jaar op rij dat Haglöfs Green Friday viert in plaats van Black Friday.

* De eigen brandstores van Haglöfs bevinden zich in Stockholm, Göteborg, Åre, Helsinki en Oslo.
** Lees meer over Naturskyddsföreningen op www.naturskyddsforeningen.se.

Over Haglöfs
Haglöfs werd in 1914 in Zweden opgericht door Wictor Haglöf en is vandaag de dag de grootste leverancier van outdoorkleding en -accessoires in Scandinavië. Haglöfs heeft meer dan 500 producten in haar collectie, verdeeld over de productgroepen kleding, schoenen, rugzakken en slaapzakken.

Het merk heeft als doel kleding en accessoires te ontwikkelen en produceren die het outdoorleven aangenaam maken: betrouwbaar, duurzaam, functioneel en met een minimale impact op de natuur. Vol trots en passie zorgt Haglöfs ervoor dat je beter presteert, er beter uitziet en je beter voelt. Het innovatieve merk wil mensen inspireren om eropuit te trekken en te genieten van alles wat de natuur te bieden heeft.

ALLE PERSBERICHTEN VAN HAGLOFS

DOWNLOAD TEKST

CONTACTPERSONEN

AdriënneAdriënne van de Vorst
+31 (0)6-54966206
info@vandevorstpr.nl

wilWil van de Vorst
+31 (0)654-224488
wil@vandevorstpr.nl