PR voor Deense Pop-up Store gericht op kaas-inkopers

DOELSTELLING
Jimke Scholten, Brand Manager Arla: ‘Arla verraste Nederland met een pop-up store voor Castello kaas. Een winkel met meer dan 30 verschillende Castello-kazen, gericht op de consument, maar vooral ook op de vele food-inkopers. Daar moesten we dus onder de aandacht komen. Verder vonden we het belangrijk dat ook de consument, vooral in en rond Den Haag massaal naar de winkel kwam. Niets mooier dan een lekker drukke winkel.’

AANPAK
Alle zuivel-inkopers van Nederland werden persoonlijk benaderd. Er werd een bijeenkomst voor pers en vakmensen georganiseerd in de winkel, waarbij ook de directie van Arla Denemarken aanwezig was. En een bekende Nederlander met verstand van lekker eten (Joop Braakhekke). In het vernieuwde Babylon werden actie-leaflets uitgedeeld. Zowel de vakpers als ook de regionale en landelijk pers werd benaderd.

RESULTAAT
‘Het primaire doel was om vooral onder de aandacht te komen van de retail. Dat is uitstekend gelukt met veel exposure in de vakbladen. Alle beoogde inkopers zijn in de pop-up store geweest en hebben kennis gemaakt met het assortiment. De regionale media pikten het nieuwsfeit massaal op. Dankzij Van de Vorst PR. Super!’

Informatie

BRANCHE
Food

OPDRACHTGEVER
Arla Denmark

DIENSTVERLENING
B2B PR en Consumer PR