Door de mediafragmentatie is het aanbod aan paid, owned en earned media de afgelopen jaren sterk toegenomen. Door deze grote overvloed aan media is het voor adverteerders steeds moeilijker de juiste boodschap, op het juiste kanaal, op het juiste moment in te zetten.
Dat terwijl krimpende communicatiebudgetten adverteerders dwingen steeds gefundeerde beslissingen te nemen over de communicatiemix per campagne. Welke doelstelling wordt nagestreefd? Het bouwen van merken (branding) kent een andere benadering dan het stimuleren van de verkopen onder bestaande en nieuwe klanten (conversie).

Ideale mix
Het wordt voor adverteerders dus een steeds grotere uitdaging om in de overload aan verschillende media en krimpende communicatiebudgetten de juiste mix in te zetten. Marketing-PR (low budget) in combinatie met slim adverteren levert dan vaak een ideale communicatiemix op.

Paid media: advertising, sponsoring, beurzen , enz.
Owned media: instore communicatie, productervaringen, website, enz.
Earned media: reviews, productplacement, brand conversations enz.

Een goede PR-campagne bereikt een enorm breed spectrum en brengt de conversatie op gang. Een ideaal fundament onder iedere campagne. En betaalbaar als je Van de Vorst PR hiervoor inschakelt.

RECENTE BLOGS