BioLite, het beste verhaal ter wereld

DOELSTELLING

Het verhaal van BioLite is even altruïstisch als weldoordacht: verkoop luxe producten in de westerse wereld en houd hiermee levensreddende producten voor de derde wereld betaalbaar (zie uitgebreide versie hieronder). Een van die ‘luxe’ producten is de BioLite CampStove 2. Aan ons de opdracht om hiervoor zo breed mogelijk relevante exposure te realiseren, want wie wil er nou niet zijn iPhone opladen met sprokkelhout?

AANPAK
The proof of the pudding is in the eating. We lieten zoveel mogelijk redacties en influencers de CampStove 2 testen en reviewen. Dit leverde veel positieve recensies op. Soms wel paginagroot.

RESULTAAT
Exposure in landelijke dagbladen als De Telegraaf en Volkskrant met video’s op hun websites. Maar ook CampingLife, Talkies Man, de Groene Musketier, Style Cowboys, Avontuurlijk Leven, Outside, Outdoorguru, Daily Cappuccino, Kampeerzaken, Fresh Gadgets en Campingtrend besteedden uitgebreid aandacht aan de BioLite CampStove 2. Soms op TV, in hun magazine of op hun digitale kanalen.

HET VERHAAL VAN BIOLITE
De missie van BioLite is om Energy Everywhere ™ te brengen – vooral in ontwikkelingsgebieden in Afrika en India – met revolutionaire producten op het gebied van koken, opladen en verlichting. Vanuit een duurzaam business model (Parallel Innovation) wil BioLite de wereld veranderen en energie en rookvrije branders zo breed mogelijk beschikbaar maken. Drie miljard mensen koken op rokerig open vuur, vaak binnen, waardoor elk jaar vier miljoen mensen vroegtijdig komen te overlijden. Dat was aanleiding voor Jonathan Cedar en Alec Drummond om de BioLite HomeStove te ontwikkelen. Hun aanpak is niet gebaseerd op filantropie (korte termijn) maar op een duurzaam business model: Parallel Innovation (lange termijn). Dat wil zeggen dat BioLite haar opbrengsten uit de ‘westerse’ outdoormarkt investeert in een duurzame business in ontwikkelingsgebieden. Ze zijn gestart in 2009, en al meer dan 20.000 gezinnen koken met HomeStoves, waardoor meer dan 70.000 mensen binnen schonere lucht inademen. Meer informatie vind je op www.bioliteenergy.com waar je ook het Annual Impact Report 2016 kunt downloaden.

Informatie

Branche
Lifestyle, outdoor

Opdrachtgevers
Technolyt, BioLite

Dienstverlening
Marketing-PR